Zaczęła się jesień. Przygotuj serwis przed sezonem wymiany opon! Akademia Oponiarska PZPO to najlepszy ośrodek szkolenia dla warsztatów
Właściciel serwisu – jako profesjonalista – ponosi odpowiedzialność za to, jakie opony sprzedaje i w jaki sposób są one montowane oraz przechowywane. To nie tylko odpowiedzialność wynikająca z rękojmi – ale również odpowiedzialność odszkodowawcza, a w sytuacjach narażenia zdrowia lub życia nawet odpowiedzialność karna. Najlepszy sposób na zmniejszenie takiego ryzyka to profesjonalni mechanicy – tacy, którzy nie tylko wiedzą, jak obsługiwać opony, by ich nie zniszczyć, ale znają możliwe skutki działania na skróty. Dlatego właściciel serwisu – chcąc zmniejszyć ryzyko swojej odpowiedzialności – powinien dbać o to, aby jego pracownicy mieli dostęp do szkoleń również z zakresu obsługi opon. Nie tylko wiedzieć, jak je profesjonalnie obsługiwać, ale też dlaczego właśnie w ten sposób i co się stanie kiedy tego nie zrobią – wskazuje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Opony to jeden z najważniejszych elementów pojazdu, bo jako jedyny element samochodu mają kontakt z drogą. Na autostradzie obracają się z prędkością ponad 1000 obr./min. – co oznacza, że ich jakość oraz prawidłowy montaż i eksploatacja są kluczowy dla zapewnienia bezpieczeństwa podróżnych.
Rzetelne szkolenia to inwestycja w wiedzę i umiejętności
Akademia Oponiarska PZPO to jedyny w Polsce ośrodek szkoleniowy, który zapewnia profesjonalne szkolenia z obsługi opon do wszystkich głównych segmentów pojazdów, ale także obsługi samochodów elektrycznych, zakończone egzaminem teoretycznym i praktycznym Wspólnie z ekspertami stworzyliśmy kursy dostosowane do potrzeb serwisów samochodowych. Nasi doświadczeni instruktorzy przekazują niezbędną wiedzę i umiejętności, aby zapewnić klientom serwisów najwyższą jakość usług. Naszą unikatową wiedzę adresujemy też do serwisantów, którzy chcą doskonalić umiejętności w zakresie montażu, demontażu, wyważania i naprawy opon. Wśród wybranych tematów szczegółowo omawiamy i uczymy wymiany, kalibracji i kodowania czujników ciśnienia – to kluczowe zagadnienia w obszarze nowoczesnych systemów monitorowania ciśnienia w oponach – podkreśla Piotr Sarnecki.
W ofercie Akademii Oponiarskiej znajdują się m.in. szkolenia, które dostępne są formule 1- bądź 2-dniowej:
• Obsługa serwisowa kół i naprawa opon osobowych i dostawczych
• Obsługa opon motocyklowych i mechaniki tylnej osi
• Obsługa opon ciężarowych
• Obsługa opon rolniczych
• Obsługa instalacji 48 V (dla aut mild-hybrid)
• Obsługa aut elektrycznych (instalacje wysokiego napięcia HV)
Inwestycja w szkolenia pracowników to nie tylko sposób na dostosowanie się do dynamicznych zmian w branży motoryzacyjnej, ale również klucz do budowania zaufania klientów i zdobywania przewagi konkurencyjnej. Akademia PZPO to partner, który wspiera rozwój branży motoryzacyjnej, jednocześnie podnosząc poziom profesjonalizmu serwisów samochodowych w Polsce.
Zasada 3P: Porządne opony, Profesjonalny serwis, Prawidłowe ciśnienie
Profesjonalny serwis powinien umieć doradzić klientowi, jakie wybrać opony – najlepiej sprawdzonych producentów, nawet budżetowe. Lepiej unikać opon niskich osiągów – nieznanych producentów. Tylko uznani producenci opon gwarantują wysokiej jakości parametry – nienaganną trakcję, krótką drogę hamowania, cichą pracę i przede wszystkim gwarancję od daty zakupu. Potwierdzają to m.in. niezależne badania oraz testy redakcji motoryzacyjnych, z których wynika, że tylko sprawdzone marki, z wieloletnim doświadczeniem oferują „gumy” o najwyższych osiągach, szczególnie pod względem przyczepności na mokrej i suchej nawierzchni, odporności na poślizg oraz efektywności hamowania. I nigdy nie warto decydować się na opony używane, ponieważ nie można mieć pewności co do ich stanu technicznego.Certyfikat Oponiarski dla serwisów
Należy pamiętać, że jakość i profesjonalizm warsztatu mają ogromne znaczenie. Niedoświadczony personel oraz tylko pobieżne umiejętności i zbyt rzadkie serwisowanie maszyn montażowych prowadzi do uszkodzeń opon i felg – a w skrajnych przypadkach nawet do takiego uszkodzenia, które na drodze zagraża naszemu życiu. Kiedy rozpędzimy się do 140 km/h i mamy oponę z naderwaną w serwisie stopką, taka opona spadnie z felgi albo wystrzeli w czasie jazdy. Dlatego warto wybrać certyfikowany serwis, który z oponami obchodzi się sprawnie, ale z wyczuciem i w którym wymiana opon przy 1 pracowniku na auto trwa minimum 40 minut. Jeśli trwa krócej – to znaczy, że mechanik pominął konieczne punkty w procesie wymiany opon.Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego, w odpowiedzi na te wyzwania, wprowadził system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów. Proces ten opiera się na niezależnym audycie oceniającym zarówno wyposażenie warsztatu, jak i kwalifikacje personelu technicznego. Mapę serwisów, które przeszły pozytywny audyt i otrzymały Certyfikat Oponiarski można znaleźć na stronie internetowej certyfikatoponiarski.pl.
Więcej informacji na stronie pzpo.org.pl, www.akademiaoponiarska.plCertyfikat PZPO jest symbolem wsparcia dla serwisów, które nie tylko dbają o zadowolenie klientów, ale także przestrzegają najwyższych standardów pracy. Proces uzyskania certyfikatu obejmuje dokładny audyt wyposażenia serwisu, sprawdzenie kwalifikacji personelu technicznego oraz ocenę obsługi klientów – co jest dokumentowane także za pomocą zdjęć. Dzięki temu kierowcy mogą być pewni, że prace związane z wymianą opon zostaną wykonane zgodnie z najwyższymi standardami i bez ryzyka uszkodzenia ogumienia – podsumowuje Piotr Sarnecki.
Kampania informacyjna: www.oponymajamoc.pl